ماموریت و رسالت من

وقتی ماموریت زندگی خودم را به طور مشخص تعریف کرده‌ام؛ وقتی اهدافم را بر اساس آن ماموریت زندگی‌ام تنظیم کرده و چیده‌ام؛ وقتی هر روز در راستای آن اهداف گام‌های کوچکی بر میدارم؛ وقتی بتوانم به اطرافیان و دوستانم در این زمینه کمک کنم، خوشحال می‌شوم و آرامش عمیقی را تجربه می‌کنم.

سالها پیش کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد را مطالعه کردم. همان کتاب برای تغییر مسیر زندگیم کافی بود. اینکه با یک کتاب مسیرم تغییر کرده، برای بسیاری از افراد تعجب آور است. البته برای خودم نه. شما حتی می‌توانید با دیدن یک مورچه‌ای که ۵ برابر وزن خود را حمل می‌کند نیز، مسیر زندگی خود را تغییر دهید یا مسیر واقعی خودتان را پیدا کنید.

در همان کتاب گفته شده که یکی از تمرین‌های هدف گذاری و در کنار آن تمرینی برای نویسندگی، این است که اهداف خود را در دید عموم قرار دهیم. اینکه آنقدر در مورد آن بنویسیم که اهدافمان را جامه عمل بپوشانیم.

در فرآیند هدفگذاری، ابتدا باید ماموریت و رسالت زندگی خودم را تعیین کنم. سپس اهدافم را براساس رسالتی که برای خودم تعیین کردم، انتخاب کنم. پس بپردازیم به اینکه در این زندگی تا لحظه مرگ قرار است چه کارهایی انجام دهم. رسالت و ماموریت اصلی من چیست؟

از کودکی چند دغدغه داشتم. در مورد طبیعتی که در آن زندگی می‌کنم، احساس نگرانی می‌کردم. در مورد سلامت غذاهایی که می‌خورم. و در مورد توانمندسازی مردم محل زندگی‌ام تا مجبور نباشند برای امرار معاش و پیدا کردن شغل، مهاجرت کنند. به همین دلیل رسالت من در لحظه لحظه‌ی زندگی‌ام در همین موارد خلاصه خواهد شد.

پس رسالت و ماموریت من عبارتند از:

۱-کمک کنم جنگل‌ها و منابع طبیعی بکر محل زندگی‌ام احیا شوند و به همان صورت آن را به آیندگان تحویل دهم و از هیچ کمک، حمایت و هزینه‌ای در این راستا فروگذار نکنم.

۲-نهایت تلاشم را به کار می‌برم تا در تولید غذای سالم و عاری از هرگونه مواد شیمیایی و در نتیجه ارتقای سلامتی مردم سهمی داشته باشم. این هدف شاید ریشه در محل زندگی‌ام و فرهنگ کشاورزی و دامپروری که در آن رشد کردم، داشته باشد.

۳-نهایت تلاشم را انجام خواهم داد تا آنقدر در شهر و دیارم دست به کارآفرینی و پرورش استعدادها بزنم که هیچ کسی برای پیدا کردن شغل و امرار معاش مجبور نباشد مهاجرت کند.

هم اکنون چند میکرواکشن را برای خودم تعیین کرده‌ام که برنامه معمول روزانه‌ام را تشکیل می‌دهند. قطعا هر رابطه انسانی، کتاب یا هر اقدامی که مرا از رسیدن به اهدافم دور کنند یا در راستای آن اهداف نباشند، باید حذف شوند یا جلوی آنها گرفته شود.

میکرواکشن‌های من

-مطالعه کتابهای مرتبط با اهدافم روزی ۱ ساعت حتی در روزهای تعطیل

هم اکنون این عادت کاملا تثبیت شده است.

-مشاهده یک فیلم در هفته همراه با خانواده

این عادت هنوز تثبیت نشده است.

-تمرین سخنوری به فارسی و ضبط صدا

هنوز شروع نکرده‌ام.

-پیاده روی روزی نیم ساعت

-رونویسی از یک صفحه تکست بوک که اخیرا مطالعه کرده‌ام جهت تقویت مهارت‌های نوشتن به انگلیسی

-تمرین و یادگیری زبان نشانه گذاری صفحات وب html و css

-انتشار روزنوشته در وبسایت شخصی. نوشتن ۵۰۰ کلمه در هر روز جهت تمرین نویسندگی.

انتشار معمولا یک روز در میان رخ خواهد داد.

این مطلب به تدریج به روز خواهد شد.

به روز رسانی ۱: ۲۹ آبان ۱۳۹۹

یعقوب دلیجه

آخرین به روز رسانی ۸ آذر ۱۳۹۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *