چیزی که برای کسب و کارها از اینترنت هم مهم‌تر است

اعتماد سازی و ساخت اعتبار

حتما اینجا هستید تا ببینید چه چیزی در کسب و کار از همه چیز مهم‌تر است. این “چیز” را می‌توان یک صفت جذاب دانست. صفتی که همه ندارند. یا اگر داشته باشند، همه حفظ و نگهداری آن بسیار دشوار است. باید تمام عمر پوست تان در بازی باشد و پایتان گیر.

متصف شدن و کسب این چیز بسیار زمان می‌برد. اما از دست دادن آن ممکن است در یک شب اتفاق بیفتد.

بدون داشتن آن کار از کار پیش نمی‌برید. بدون داشتن آن باید تصور کنید کسب و کاری هم وجود ندارد. بدون آن مشتری وجود ندارد. بدون آن همه چیز سیاه و سفید است. بدون آن هیچی نیستید.

و آن چیزی نیست جز اعتبار و اعتماد مشتری به شما.

وقتی یک کسب و کار در پیش مشتری، اعتبار دارد یعنی مشتری به کسب و کار اعتماد دارد. در این حالت است ارتباط مشتری با کسب و کار به صورت بلند مدت ادامه پیدا می‌کند. انگار وارد یک رابطه می‌شویم و اگر طرفین بازخوردهای خوبی گرفتند، رابطه در کیفیت خوبی ادامه پیدا می‌کند.

اما چه چیزی اعتماد ساز است و چه چیزی برای کسب و کار اعتبار می‌آورد. در این زمینه، سابقه و تجربه(گذر زمان) عامل مهمی است. شرط لازم است اما کافی نیست.

تجربه توام با موفقیت، سابقه توام با رضایت مشتری می‌تواند اعتبار بیاورد و اعتماد ساز باشد. همچنین کسب و کارها در طول فعالیت خود، ارزش‌ها و اصول خودشان را در روح محصول و خدماتشان می‌دمند. پیروی از اصول و ارزشهای مشخص، قطعا در طول زمان بسیار اعتماد ساز و ارزش آفرین خواهد بود.

شما ۲۰ سال کسب و کار خودتان را براساس اصول ارزش‌های مشخصی مدیریت کردید. اما کافیست فقط ۱ سال این اصول را نادیده بگیرید. یک ضرب المثل ترکمنی می‌گوید:”آبرو با قاشق (مرباخوری) جمع می‌شود و با تشت ریخته می‌شود.”

مضمون آن را می‌توان به سخت بودن جمع آوری اعتبار و آسان بودن از بین رفتن آن ربط داد.

اعتبار و اعتماد در سطح کلان، حتی از اینترنت هم برای کسب و کارها مهم‌تر است. حتی اگر تمام زیر ساخت‌های اینترنت نابود شود و شما مجبور باشید به یک کسب و کار سنتی در بازار مشغول شوید، بازهم به اعتبار نیاز دارید.

اما دقیقا چه راهکاری وجود دارد تا بتوانیم اعتماد مخاطب را جلب کنیم تا در به زمره مشتریان وفادار ما بپیوندد؟ چه راهکاری وجود دارد تا اعتبار زیادی در حوزه فعالیت خودمان کسب کنیم؟

بگذارید بیشتر بررسی و تحقیق کنیم تا بتوانیم پاسخی در خور به این سوال مهم بدهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *