برای حال خوب، روی مسائل مهم‌تر زندگی‌تان تمرکز کنید

برای حال خوب

مشکلات ریز و درشت در زندگی همه ما وجود دارند. از مسائل ساده‌ای که یک روزه حل می‌شوند تا مشکلاتی که پیچیده هستند و ممکن است حل آنها ماه‌ها طول بکشد. اما وقت، انرژی و عمر ما آنقدر کوتاه است که حل تمامی مشکلات در ظرف آن جا نمی‌گیرد. چاره‌ای جز اولویت بندی نیست.

تا حالا دقت کرده‌اید غلبه بر مشکلات یکی از مواردی است که به زندگی ما معنا می‌دهد؟ وقتی هم هیچ مسئله مهمی نداشته باشیم، مغز ما مشکلات پیش و پا افتاده را به عنوان موضوعات مهم تشخیص می‌دهد. اینجاست که اگر خودمان مسائل غیر مهم را از زندگی‌مان بیرون نکنیم، زندگی روزمره ما پر از کارهای پوچ و بی‌معنی با کمترین تاثیرگذاری خواهد بود.

به تدریج متوجه می‌شوید که زمان خودتان را به فعالیت‌های کم اهمیت گذرانده‌اید. آن وقت است که بطالت، روزمرگی و دلمردگی بی‌رحمانه به حال ما حمله می‌کند.

اگر صرفا بر روی کارها و مواردی که برای شما مهم هستند تمرکز کنید، مسائل پیش و پا افتاده خود به خود از زندگی شما بیرون می‌روند. در ادامه اگر با مهم‌ترین کارها و بزرگ‌ترین مشکلات‌تان به صورت تمام رخ روبرو شوید، شاید در گام اول، تلخی و سختی بزرگی نصیب‌تان شود. اما حال خوب و اعتماد به نفس هم پس از آن، پدیدار می‌شود.

زیرا شما مشکلات بزرگ خودتان را ذره ذره حل می‌کنید و در پایان روز می‌توانید به خودتان بگویید که گامی در راستای بهبود شرایط زندگی‌تان برداشته‌اید.

آلبرکامو معتقد است اگر همیشه به دنبال سعادت در زندگی باشید. هیچ وقت مزه خوشبختی را نخواهید چشید. اگر همه وقت خودتان را صرف فهمیدن زندگی کنید، هرگز فرصتی برای زندگی کردن نخواید داشت.

آنقدر باید درگیر حل کردن مشکلات و رسیدگی به امور مهم زندگیت باشی که حتی برای نوشیدن یک فنجان قهوه هم وقت نداشته باشی. و رستگاری و حال خوب چیزی جز دست و پنجه نرم کردن با مشکلات و جنگیدن با سختی‌ها نیست. همچون زخم جنگ که افتخار شوالیه‌ها بود، عرق ریختن حاصل از تلاش برای حل مشکلات هم، مدال افتخاری است که به زندگی ما معنا می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *