دروازه رشد و بالندگی از درون باز می‌شود

توسعه فردی، بهبود مستمر و رشد حقیقی از درون آغاز می‌شود و به بیرون تسری می‌یابد.

دروازه رشد و توسعه مهارت‌ها، از درون قفل است. کسی که خودش نخواهد موفق شود، هیچکس دیگری نمی‌تواند به او انگیزه موفق شدن را القا کند.  به همین دلیل است که شما صرفا در حد تلنگر به دوستان و نزدیکان خودتان می‌توانید در این مسیر کمک کنید. در نهایت خود فرد است که برای شروع حرکت مثبت، تصمیم می‌گیرد و انتخاب می‌کند.

کتابها، سخنرانان و جملات انگیزشی آن بیرون هستند و نمی‌توانند دروازه را باز کنند. کلید دست خودمان است. این ما هستیم که با اراده خود، کلید را باز می‌کنیم و به پیش می‌رویم.

موفقیت ابتدا در درون ما اتفاق می‌افتد. ما آناتومی کامل موفقیت را در ذهن و فکر خود شبیه سازی می‌کنیم. سپس آن را باور می‌کنیم. در نهایت در دنیای واقعی به گونه‌ای عمل می‌کنیم که رفتار ما به صورت درون زا، ما را به سمت مقصد راهنمایی می‌کند.

حرکت از درون به بیرون، یکی از اصول توسعه فردی است. اصول مانند برجهای مراقبت هستند. قوانینی طبیعی که نمی‌توان آنها را شکست. اصولی که ناشی از قوانین طبیعی هستند و شکستن آنها عین شکستن خودمان است. این اصول در تمامی شرایط و زمان‌ها قابل استفاده هستند.

هیچ راه حل پایدار و هیچ خوشبختی یا موفقیت ماندگاری را ندیدم که حاصل نگرش از بیرون به درون باشد.

نباید از اکتشاف باز ایستیم و غایت همه اکتشاف‌هایمان رسیدن به همانجایی خواهد بود که از آن آغاز کرده‌ایم، تا برای نخستین بار همان جا را بشناسیم. (یعنی خودمان را)

تی اس الیوت

تداعی هایی از کتاب هفت عادت مردمان موثر استفان کاوی

انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۰
به روز رسانی: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰

آیا صرفا داشتن نقطه انگیزش درونی می‌تواند سوخت ما را در تمام مسیر تامین کند؟ نظر شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *